مرجع مقالات رسمی و معتبر طراحی سایت

ساخت وبلاگ

مراحل طراحی سایت

 

فرآیند ساخت سایت
درین نوشته‌علمی با 9 قدم فرآیند طراحی وب آشنا میشوید:
در   طراحی سایت   صورتیکه به سال 1991 برگردیم ، به جهت اینکه تکنولوژی اینترنت نخست رویه بود برنامه نویس ها اینترنت فقط با لهجه HTML کد نویسی می کردند . در آن مجال وبسایت هایی که ساخت‌و‌ساز می‌شد ، استاتیک و غالبا دربرگیرنده متن و لینک و پیوند با ظاهری بی آلایش بود. بعد از آن ، حدودا هر سال تکنولوژی اینترنت پیشرفت های فوق العاده ای کرد . با معرفی تکنولوژی Flash تحت عنوان روش حلی برای افزودن افکت های گرافیکی و برنامه کودکان های سه بعدی ، منجر شد تا برنامه نویس ها اینترنت بتوانند تارنما هایی با جذابیت بیشتری برای یوزرها ساخت و ساز نمایند . حال وبسایت هایی نا مرتب تلفیقی از متن و کارتون تولید گردیده بود و خلأ به تدریج چشم می‌شد.

با سپری شد مجال و به کارگیری از CSS و جاوا اسکریپت بجای نشانه گر برای ساخت‌و‌ساز برنامه کودک و خط مش پباده سازی"مینیمال" ، تارنما هایی با پباده سازی و گرافیک بهتر ساخت شد.

بعداز گذشتن یک‌سری سال با رونمایی از سی ام اس هایی مانند وردپرس طراحی وب سایت از قبلی ریلکس خیس شد و استفاده کننده قابلیت و امکان داشتن وبسایت هایی داینامیک با دسترسی برگه ی ادمین برای مدیر محتوای وب سایت در مشت داشت.

و هم اکنون در سال 2020 هر کسی می‌تواند یک وبسایت ماهر با ذوق ی خویش سوای اینکه نیازی به یادگیری علم نرم‌افزار نویسی و یا این که پباده سازی داشته باشد فعال سازی نماید. این نوشته‌ی علمی قادر است راهنمای قابل قبولی برای کسانی باشد که تمایل به طراحی سایت برای خویش و یا این که سازمان خویش گرفته اند. این نوشته‌ی علمی به شما یاری می نماید که با به کارگیری از منابع و ابزارهای صحیح یک تارنما فارغ از هزینه ی نخستین زیاد فعال سازی فرمایید.


پروسه ساخت سایت
روند طراحی وب
1-تعیین پلتفرم وبسایت ساز و مغازه ساز
2-نقشه ی تارنما که مطابق با مقاصد شما باشد تولید نمائید
3- دامنه ای مربوط به کسب و کارتان تعیین فرمایید
4-قالب یا این که پباده سازی خویش را تعیین نمائید
5-قالب یا این که طرح خویش را سفارشی سازی نمایید
6-محتوای تارنما خویش را مهیا نمائید
7- ورژن ی آخری تارنما خویش را ملاحظه کنید و آزمایش فرمایید
8-سایت خویش را در وب منتشر نمایید
9-استراتژی مارکتینگ
برای توضیح هر کدام از این فرایند با ما همپا باشید:

 

 

مرجع مقالات رسمی و معتبر طراحی سایت...
ما را در سایت مرجع مقالات رسمی و معتبر طراحی سایت دنبال می کنید

برچسب : طراحی سایت, نویسنده : علی پور web02 بازدید : 157 تاريخ : دوشنبه 7 تير 1400 ساعت: 14:51

معنای UI و UX چیست؟ بررسی تفاوت این دو در طراحی


تمامی‌ی ما حین فعالیت کردن با    طراحی سایت در مشهد  قابل انعطاف‌افزارهای گوناگون با مواقعی رو به رو گردیده‌ایم که سیستم‌ها ظواهر زیبایی دارا هستند ولی کارکردن با آن‌ها بسیار دشوار میباشد و یا این که بالعکس. این قضیه به دو مضمون‌ UI و UX اشاره داراست که گفت و گو امروز نوشته‌ی‌علمی‌ی ماست. درین نوشته‌علمی قصد داریم به لهجه معمولی مفهموم این دو اصطلاح را ذکر کنیم و در پایان تفاوت UI و UX را ارزیابی کنیم.

UI‌ چه میباشد؟
UI مخفف عبارت User Interface Design به معنای پباده سازی رابط کاربری میباشد. در واقع UI پباده سازی بخشی از اینترنت‌وب سایت یا این که نرم افزار میباشد که مخاطب آن را مشاهده می‌نماید و بیشتر به جنبه‌ی گرافیکی قضیه میپردازد. اینکه ظواهر هر قسمت به چه شکل باشد تا جلوه‌ی قابل قبولی به اینترنت‌وبسایت دهد را طراح نصیب UI معین می‌نماید.

پباده سازی رابط کاربری به یاری گرافیست‌های تارنما و نرم افزار‌نویس Front-end پیاده سازی می گردد. پباده سازی رابط کاربری اصلی میباشد چون استفاده کننده مستقیماً با آن رابطه داراست و معمولاً اشخاص به اینترنت‌وب سایت‌هایی با UI ضعیف، کمتر پشت گرمی می‌نمایند.

نمونه‌هایی از UI
ظواهر منو چه‌طور میباشد؟
رنگ دکمه‌ی کاوش با رنگ اساسی وبسایت هماهنگ باشد.
جعبه مرتبط با بنر‌ها تبلیغاتی چه طور پباده سازی شوند؟

UX چه میباشد؟‌
UX مخفف عبارت User Experience Design به معنای پباده سازی تجربه‌ی کاربری میباشد. به احساسات و راحتی مخاطب حین عمل کردن با اجزای متفاوت وبسایت گفته می شود و جوانب تعامل مخاطب را با هر قسمت در لحاظ میگیرد. اینکه اینترنت‌تارنما ما طوری پباده سازی گردیده باشد که هر قسمت به راحتی در دسترس یوزرها قرار بگیرد و برای فعالیت کردن با هر بخش آسودگی و راحتی استفاده کننده در لحاظ گرفته خواهد شد اینها مسائلی از پباده سازی UX‌ می باشند.

اما ناگفته نماند که‌این تنها جنبه‌ای از پباده سازی UX بود. جنبه‌ی دوم آن به هدایت استفاده کننده دارای ارتباط می گردد. اینکه چه‌طور ما یوزرها یک کاغذ را به کاغذ‌ی دلخواه خویش هدایت کنیم. اینکه به چه شکل مخاطب هدف ها مارا در اینترنت‌وب سایت دنبال نماید. در واقع بعد از آن دوم تجربه‌ی کاربری به مدیر و هدایت مخاطب از لحظه‌ی ورود به تارنما تا لحظه‌ی خرید جنس (یا این که هر مقصود دیگر) اشاره می‌نماید.

نمونه‌هایی از UX
در منو چه آیتم‌هایی قرار داده شوند.
جعبه جستجوی کجای کاغذ قرار بگیرد.
بنرهای تبلیغاتی کجای کاغذ تارنما باشند.
در پی‌ی نوشته‌ی علمی با ارائه نمونه بیشتر به توضیح این مضمون‌ می پردازیم.


 

مرجع مقالات رسمی و معتبر طراحی سایت...
ما را در سایت مرجع مقالات رسمی و معتبر طراحی سایت دنبال می کنید

برچسب : طراحی سایت در مشهد, نویسنده : علی پور web02 بازدید : 228 تاريخ : سه شنبه 1 تير 1400 ساعت: 19:08